LINGUA INGLESE III 1 C

Attività formativa monodisciplinare
Codice dell'attività formativa: 
13109

Scheda dell'insegnamento

Per studenti immatricolati al 1° anno a.a.: 
2016/2017
Insegnamento (nome in italiano): 
LINGUA INGLESE III 1 C
Insegnamento (nome in inglese): 
ENGLISH LANGUAGE III 1 C
Tipo di attività formativa: 
Attività formativa Caratterizzante
Tipo di insegnamento: 
Opzionale
Settore disciplinare: 
LINGUA E TRADUZIONE - LINGUA INGLESE (L-LIN/12)
Anno di corso: 
3
Anno accademico di offerta: 
2018/2019
Crediti: 
5
Responsabile della didattica: 

Altre informazioni sull'insegnamento

Ciclo: 
Primo Semestre
Obbligo di frequenza: 
No
Ore di attività frontale: 
30
Ore di studio individuale: 
95
Ambito: 
Lingue e traduzioni
Materiali didattici: 
Prerequisiti

Livello B2 della Lingua Inglese (Vantage) del Quadro di Riferimento Europeo per le Lingue.

B2 (Vantage) level in English of the Common European Framework.

Obiettivi formativi

Gli obiettivi formativi del Corso affrontano, sul piano metalinguistico, il ruolo della lingua inglese in Asia come lingua globale e specialistica. Gli obiettivi formativi sono altresì coerenti con quelli del Corso di Studio in Lingue e Letterature Straniere Moderne – Lingue e Culture Orientali - nel quale si situa il Modulo didattico in oggetto, con riferimento all''AREA 10. Questi, sono inoltre coerenti con il settore L-LIN/12, essendo focalizzati sullo studio degli aspetti relativi alla lingua inglese significativi per la disciplina (Competenza nella lingua Inglese a livello C1 (Effective Proficiency) del Common European Framework.

The educational goals of this module deals with the role English has in Asia as a global and specialised language. The educational goals are also coherent with those of the Foreign Languages and Literature Degree Course – Eastern Languages and Cultures – where the module is taught (with reference to AREA no. 10). They are at last coherent with the L-LIN/12 sector, as they are focussed on the study of the English language at a C1 level ability (Effective Proficiency) of the Common European Framework

Contenuti dell'insegnamento

English in Asian Business texts. Il corso si prefigge di illustrare le principali caratteristiche sintattiche, lessicali e testuali della lingua inglese presente in contesti specialistici, tramite l'analisi e il commento di diverse categorie di testi autentici.

English in Asian Business texts. The course illustrates the main syntactic, lexical and phonetic features of English, as employed in specialized settings, through the analysis and interpretation of authentic texts.

Testi di riferimento

Bargiela-Chiappini, Francesca / Gotti, Maurizio (eds), 2005, "Asian Business Discourse(s)". Bern: Peter Lang. ISBN 978-3-03910-804-6
Galloway, Nicola / Rose, Heath , 2015, "Introducing Global Englishes". Oxon: Routldge. ISBN 9780415835329
COURSE BOOK:
Bell/Gower. 2014/2015. "Expert Advanced Coursebook" (3rd Edition). Pearson Longman. ISBN: 9781447961987
GRAMMAR (consigliato):
Hewings. 2013. "Advanced Grammar in Use (3rd edition) with Answers", Cambridge University Press. ISBN: 9781107697386
TRANSLATION
- Baker. 2018. "In Other Words" (3rd edition). London: Routledge. ISBN: 9781138666887

Metodi didattici

La didattica si svolgerà tramite lezioni frontali, ma con un''attenzione particolare al confronto e al dialogo diretto con gli studenti, che potranno, durante le lezioni, formulare proposte di approfondimento o dibattito. Gli studenti potranno inoltre accedere alle attività di esercitazione linguistica previste nell’ambito dell’orario settimanale per il loro livello di competenza, nonché alle attività di tutoring previste nel corso dell’anno.

The course will be based on lectures, but special attention will be given to debate and students will be encouraged to suggest topics for further analysis. Students will also be invited to attend the language practice sessions planned within the weekly schedule for their level of competence, and any tutoring activities on offer throughout the year.

Modalità verifica profitto e valutazione

Modalità di verifica dell''apprendimento e valutazione:
Per sostenere l'esame di questo modulo è indispensabile avere maturato i 10 cfu di Lingua inglese II, superando le varie parti del relativo esame.
L''esame è formato da una prova scritta e una prova orale. Gli studenti possono sostenere l'orale SOLO dopo aver superato la prova scritta (pass/fail). La prova orale deve essere sostenuta entro 18 mesi dal superamento della prova scritta.
A) Prova scritta:
La prova scritta è composta dalle seguenti parti:
PART ONE: Advanced English test (informatizzata);
PART TWO: Translation (informatizzata).
La prima parte della prova (Advanced English test) non prevede l'uso di dizionari e si compone di varie sezioni di diversa tipologia:
1) Reading comprehension,
2) Use of English,
3) Listening comprehension.
Per la seconda parte della prova (Translation) non è consentito l'uso del dizionario.
Prova orale:
Colloquio sui contenuti del corso e sui libri di testo in programma. La prova orale si svolgerà in lingua inglese. L'interrogazione sarà strutturata in almeno tre domande vertenti sull'intero programma, al fine di verificare l'acquisizione da parte degli studenti dei contenuti impartiti nell’ambito del corso.
La valutazione finale terrà conto di 1) correttezza linguistica, 2) chiarezza espositiva e coerenza argomentativa, e 3) assimilazione critica dei contenuti del corso.

This exam can be taken only by students who have earned the 10 credits of English Language II.
The exam comprises a written test and an oral one. Students are allowed to take the oral test ONLY after passing the written test (pass/fail); the oral test should be taken in any case within 18 months after passing the written test.
(A) Written test.
The written test is composed of the following:
PART ONE: Advanced English test (on PC)
PART TWO: Translation (on PC)

For part one (Advanced English test) no dictionaries are allowed. The test comprises various exercises:
1) Reading comprehension
2) Use of English
3) Listening comprehension
For the second part (Translation), no dictionaries are allowed.
Oral test
Oral assessment: interview on the topics dealt with in the course and the books in the syllabus.
Interview about the module topics and readings. The exam will be a discussion (in English) of the course topics: at least three questions will be asked, so as to assess the acquisition of course contents.
The grading will be based on 1) linguistic correctness, 2) clarity and coherence, and 3) competence as to the course content.

Altre informazioni

Per sostenere l''esame di questo modulo è indispensabile avere maturato i 10 cfu di Lingua inglese II.

Gli studenti che nel corso degli ultimi 5 anni solari abbiano conseguito le seguenti certificazioni internazionali a livello C1:
- BEC Advanced
- CAE
- ESOL Level 2
- FCE (grade A)
- IELTS (min. 7)
- LRN Level 2 Certificate in ESOL International
- Pearson Test of English General, level 4
- TIE (min. C1 in both oral and written tests)
- Trinity College London ISE III
- CertiLingua® (MIUR-USR Lombardia)
sono esonerati dal sostenere la parte informatizzata. La modulistica per chiedere il riconoscimento delle certificazioni sopra citate è disponibile nel sito internet dell’università.

This exam can be taken only by students who have earned the 10 credits of English Language II.

Students with international language certifications (C1 level):- BEC Advanced
- CAE
- ESOL Level 2
- FCE (grade A)
- IELTS (min. 7)
- LRN Level 2 Certificate in ESOL International
- Pearson Test of English General, level 4
- TIE (min. C1 in both oral and written tests)
- Trinity College London ISE III
- CertiLingua® (MIUR-USR Lombardia)
are warmly invited to get in touch with the Student Registrar's Office to have them recognised; students will thus obtain university credits and be exempted from taking the written exam.

Prerequisites

B2 (Vantage) level in English of the Common European Framework.

Educational goals

The educational goals of this module deals with the role English has in Asia as a global and specialised language. The educational goals are also coherent with those of the Foreign Languages and Literature Degree Course – Eastern Languages and Cultures – where the module is taught (with reference to AREA no. 10). They are at last coherent with the L-LIN/12 sector, as they are focussed on the study of the English language at a C1 level ability (Effective Proficiency) of the Common European Framework

Course content

English in Asian Business texts. The course illustrates the main syntactic, lexical and phonetic features of English, as employed in specialized settings, through the analysis and interpretation of authentic texts.

Textbooks and reading lists

Bargiela-Chiappini, Francesca / Gotti, Maurizio (eds), 2005, "Asian Business Discourse(s)". Bern: Peter Lang. ISBN 978-3-03910-804-6
Galloway, Nicola / Rose, Heath , 2015, "Introducing Global Englishes". Oxon: Routldge. ISBN 9780415835329
COURSE BOOK:
Bell/Gower. 2014/2015. "Expert Advanced Coursebook" (3rd Edition). Pearson Longman. ISBN: 9781447961987
GRAMMAR (consigliato):
Hewings. 2013. "Advanced Grammar in Use (3rd edition) with Answers", Cambridge University Press. ISBN: 9781107697386
TRANSLATION
- Baker. 2018. "In Other Words" (3rd edition). London: Routledge. ISBN: 9781138666887

Teaching methods

The course will be based on lectures, but special attention will be given to debate and students will be encouraged to suggest topics for further analysis. Students will also be invited to attend the language practice sessions planned within the weekly schedule for their level of competence, and any tutoring activities on offer throughout the year.

Assessment and Evaluation

This exam can be taken only by students who have earned the 10 credits of English Language II.
The exam comprises a written test and an oral one. Students are allowed to take the oral test ONLY after passing the written test (pass/fail); the oral test should be taken in any case within 18 months after passing the written test.
(A) Written test.
The written test is composed of the following:
PART ONE: Advanced English test (on PC)
PART TWO: Translation (on PC)

For part one (Advanced English test) no dictionaries are allowed. The test comprises various exercises:
1) Reading comprehension
2) Use of English
3) Listening comprehension
For the second part (Translation), no dictionaries are allowed.
Oral test
Oral assessment: interview on the topics dealt with in the course and the books in the syllabus.
Interview about the module topics and readings. The exam will be a discussion (in English) of the course topics: at least three questions will be asked, so as to assess the acquisition of course contents.
The grading will be based on 1) linguistic correctness, 2) clarity and coherence, and 3) competence as to the course content.

Further information

This exam can be taken only by students who have earned the 10 credits of English Language II.

Students with international language certifications (C1 level):- BEC Advanced
- CAE
- ESOL Level 2
- FCE (grade A)
- IELTS (min. 7)
- LRN Level 2 Certificate in ESOL International
- Pearson Test of English General, level 4
- TIE (min. C1 in both oral and written tests)
- Trinity College London ISE III
- CertiLingua® (MIUR-USR Lombardia)
are warmly invited to get in touch with the Student Registrar's Office to have them recognised; students will thus obtain university credits and be exempted from taking the written exam.