LINGUA INGLESE LM I 4 | Università degli studi di Bergamo

LINGUA INGLESE LM I 4

Attività formativa monodisciplinare
Codice dell'attività formativa: 
44146

Scheda dell'insegnamento

Per studenti immatricolati al 1° anno a.a.: 
2018/2019
Insegnamento (nome in italiano): 
LINGUA INGLESE LM I 4
Tipo di attività formativa: 
Attività formativa Caratterizzante
Tipo di insegnamento: 
Opzionale
Settore disciplinare: 
LINGUA E TRADUZIONE - LINGUA INGLESE (L-LIN/12)
Anno di corso: 
2
Anno accademico di offerta: 
2019/2020
Crediti: 
5
Responsabile della didattica: 
Mutuazioni
  • Corso di studi in LINGUE MODERNE PER LA COMUNICAZIONE E LA COOPERAZIONE INTERNAZIONALE - Percorso formativo in COOPERAZIONE INTERCULTURALE
  • Corso di studi in LINGUE MODERNE PER LA COMUNICAZIONE E LA COOPERAZIONE INTERNAZIONALE - Percorso formativo in PERCORSO COMUNE

Altre informazioni sull'insegnamento

Modalità di erogazione: 
Didattica Convenzionale
Lingua: 
Inglese
Ciclo: 
Secondo Semestre
Obbligo di frequenza: 
No
Ore di attività frontale: 
30
Ore di studio individuale: 
95
Ambito: 
Lingue straniere
Prerequisites

C1 level of English

Educational goals

At the end of the course, the student has acquired C1+ level ability in
English. In this course the student also acquires specific competences
concerning oral and written communication in English both in general
discourse and a few specialist fields. Development of specific soft skills (e.g. communicative and interpersonal skills, self-promotion, conflict management).

Course content

Dynamics of persuasion in oral and written communication.

Textbooks and reading lists

R. Perloff 2017. The Dynamics of Persuasion: Communication and
Attitudes in the Twenty-First Century. Routledge. 6 ed.
ISBN-10: 9781138100336 (only chapters 8-14).

One of the following articles (chosen by the student):
a) Shiratuddin, Mohd Fairuz & Ibrahim, Nurulhuda & Wong, Kok. (2013). Persuasion Techniques for Tourism Website Design. Conference Proceedings of the International Conference on E-Technologies and Business on the Web (EBW2013). Free download here: https://www.researchgate.net/publication/261430530_Persuasion_Techniques...
b) Peleckis, Kęstutis & Peleckienė, Valentina. (2015). Persuasion in Business Negotiations: Strategic Orientations and Rhetorical Argumentation. Universal journal of management 2331-950X. 3. 413-422. 10.13189/ujm.2015.031006.
Free download here: https://www.researchgate.net/publication/261430530_Persuasion_Techniques...

Teaching methods

Lectures and applied language activities. Project work (optional).

Assessment and Evaluation

ORAL EXAM: Discussion of the contents of the textbook and of selected case studies chosen with the student

Further information

Any further information will be available on the course web page